Celem każdego sklepu internetowego jest generowanie sprzedaży produktów. Jednakże nie każdy potencjalny klient który odwiedza nasz sklep dokona w nim zakupu. Optymalizacja konwersji polega na podniesieniu odsetka tych osób.
Tylko poprzez bieżące monitorowanie sklepu i badanie zachowań użytkowników jesteśmy w stanie wyłapać wszystkie nietypowe sytuacje która przyczyniają się do spadku lub wzrostu sprzedaży. Dobrze zdiagnozowane podpowiedzą nam jak na stałe podnieść sprzedaż.
Jednym z podstawowych narzędzi, które polecamy, są testy A/B. Polegają one na przedstawieniu grupie docelowej kilku wersji danego elementu. Na podstawie wyników wybierana jest wersja bardziej efektywna. Możemy tak testować zarówno całe serwisy, jak i drobne elementy, np. formularz ofertowy czy landing page.
- Testy A/B.
- E-mail marketing.
- Marketing automation.
- Badania z użyciem „Heatmap”
- Analiza nagrań wideo sesji użytkowników.
- Testy szybkości i poprawności działania strony.
- Analiza konwersji.