Rosnąca konkurencja na rynku pociąga za sobą konieczność zwiększenia działań w walce o pozyskanie nowego klienta. Jednakże bardzo istotna jest także jego lojalność, która definiuje czy będzie polecał Twoje produkty i czy sam wróci aby ponownie u nas kupić.
Samo zdobycie klienta to jeden z łatwiejszych etapów procesu sprzedażowego. Trudniejszym jest sprawienie, aby chciał wracać i polecać Twoje produkty.
Podstawowym elementem budowania lojalności jest odpowiednia komunikacja pomiędzy klientem a firmą, od niej głównie zależy poziom zdobytego zaufania. Gdy ten element funkcjonuje poprawnie – zaproponuj klientowi coś więcej, jednakże nie ograniczaj się wyłączenie do promocji i rabat, zamiast tego np. podziel się własną wiedzą i doświadczeniem, wspieraj radą za pomocą supportu i merytorycznych treści na stronie.
Proces budowania lojalności jest długotrwały i powinien być oparty na odpowiednio opracowanej strategii i dopasowanym systemie obsługi. Jednakże pomaga zwiększyć sprzedaż produktów i usług przy jednoczesnym obniżeniu kosztów na promocję.